Kaapstad

6 november 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Hier zijn we dan met ons allerlaatste verhaaltje. Pfoe het voelt toch heel dubbel om dit te typen. Zijn blij om jullie weer te zien en alles te mogen delen, maar ergens heeft het land Zuid-Afrika ook voor zoveel mooie ervaringen gezorgd dat het toch ook gek voelt om dit avontuur achter ons te laten.

De laatste dagen hebben we mogen genieten van Kaapstad. Kaapstad heeft veel te bieden en hebben daarom zeker niet alles gezien. We zijn gisteren begonnen in Stellenbosch, zijn hier naar een wijnproeverij geweest. Het was een leuke rondleiding en hebben 5 verschillende wijnen mogen proeven. Vanuit hier zijn we doorgereden naar het Afrikaanse taalmonument en vervolgens naar de Tafelberg. In eerste instantie een beetje pech, we hadden bovenop slecht zicht vanwege grote grijze wolken. Na een tijdje verdwenen deze en hebben we weer mooie kiekjes kunnen schieten. Ook het voetbalstadion waar het WK2010 heeft plaats gevonden, is duidelijk zichtbaar. Het uitzicht op Kaapstad was prachtig!

Vandaag de dag naar Robbeneiland gevaren. Het was enorm indrukwekkend. We werden er beide even stil van. De rondleiding kregen we van een ex-gevangene. Een en al respect dat deze man ons zijn verhaal heeft willen doen. Daarnaast voelde het toch even een beetje gek dat we op de buitenplaats van Nelson Mandela zijn geweest, zijn cel hebben gezien etc. We hebben er weinig woorden voor, maar het is een echte aanrader als je dit nog niet hebt gezien. Vanmiddag heerlijk geluncht bij het Waterfront. Enorm grote shoppingmal met daarnaast een hoop winkels, restaurants en animatie buiten.

We gaan zo heerlijk het laatste nachtje slapen. Morgen nog wat laatste highlights (Duikerseiland & Kaap de goede hoop) en dan vertrekken we van maandag op dinsdag om 00.30 weer naar NL. Tot snel weer!

Sien jou later!
Rick en Kimberly

IMG_0595IMG_0594IMG_0593

1. Carola Vermeer:
    7 november 2016
    Heerlijk genoten weer en tja aan alles komt een eind en wij zijn ook blij dat we jullie weer zien en Heeel erg benieuwd naar jullie verhalen Xx
  2. Jose dam:
    Hoi kim en Rick.
    Ja Kaapstad is mooi he.
    Nog een dagje genieten dan maar.
    En tot snel.
  3. Jose dam:
    7 november 2016
    Ik denk dat ik bij het reageren van al jullie verhalen iets fout heb gedaan. Want zie nu pas voor eerst mijn reactie. Maar heb alles gevolgt
    En ervan genoten.
    Maar mss hebben jullie het wel gezien. Grt
  4. René Vermeer:
    7 november 2016
    Ik vindt het heerlijk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben gehad maar ik ben ook wel weer erg blij dat jullie terug komen, geniet er nog van en tot morgen.
  5. Frans:
    7 november 2016
    Fijn dat jullie zo hebben genoten, maar ook vooral fijn als jullie er weer zijn. Geniet nog vandaag en een goede terugreis. Groetjes Mieke xxx
  6. Opa en Oma Dam:
    7 november 2016
    Wat hebben jullie toch een geweldige vakantie. Veel gezien en beleefd.Prachtige foto,s gemaakt,ben benieuwd naar de foto,s. Tot gauw oma
  7. Astrid Dam:
    7 november 2016
    Ik vond het erg leuk om met jullie 'meegereisd' te hebben via jullie mooie verhalen, jullie schitterende ervaringen en sprekende foto's! Geniet nog even van jullie laatste uurtjes in Zuid-Afrika. Een heel fijne terugreis en tot in ons (steeds kouder wordende) kikkerlandje!
    Tot snel! XX
  8. Rick en Kimberly:
    7 november 2016
    @Jose; We hebben alles van je kunnen lezen.
    @Iedereen; Bedankt voor jullie leuke reacties. Heeft iedereen toch een beetje kunnen mee reizen. Vandaag nog genoten van de zeehonden bij Duikerseiland. Op een ander stukje nog dichtbij de pinguïns geweest. Nu wachten tot 00.30 en dan vertrekt ons vliegtuig. Groetjes Rick en Kimberly
  9. Opa Dam:
    8 november 2016
    hallo luitjes hoe gaat het met jullie,het is nu afgelopen met jullie reis.Maar je hebt veel gezien .Dus we zijn erg benieuwd naar de foto,s Ikzou zeggen een goede vlucht en tot in Nederland
  10. Martin en Claudia:
    8 november 2016
    Fijne terugkomst. Wij zijn blij dat we jullie weer zien want 22 dagen is toch wel erg lang. Zo benieuwd naar jullie foto's en verhalen!